Audi TT RS rămâne o maşină cât se poate de atractivă, dar asta nu înseamnă că germanii nu pot plusa, atunci când vine vorba de sportivitate. Cea mai bună dovadă în acest sens este noul Audi TT RS Plus, o versiune ultradopată a deja dopatului TT.
Faţă de modelul de performanţă pe care este bazată, maşina va oferi un plus de 20 CP, ceea ce va duce motorul turboalimentat de 2,5 litri la nivelul celor 360 CP. Astfel, noul RS Plus devine cel mai puternic Audi TT din scurta istorie a coupe-ului german, ceea ce se traduce, la nivelul performanţelor, prin intervalul de 4,1 secunde pentru demarajul 0-100 km/h, al Coupe-ului respectiv de 4,2 secunde pentru versiunea Roadster (în cazul transmisiei cu dublu ambreiaj S tronic) şi prin viteza maximă de 280 km/h.
Dacă viitorii clienţi vor opta pentru cutia de viteze manuală, cu şase rapoarte, demarajul de la 0 la 100 km/h va necesita 4,3 secunde pentru coupe şi 4,4 secunde pentru decapotabilă. La capitolul consumuri, cifrele oficiale ale celor de la Audi nu ar da cea mai mică banuială în legătură cu arsenalul de sub capotă.
Astfel, Coupe-ul echipat cu S tronic va obţine o medie de 8,5 l/100 km parcurşi, în timp ce versiunea Coupe va cere 8,6 l pentru aceeaşi distanţă. Fiind doar un TT RS mai puternic, Plus nu renunţă la bunele obiceiuri ale maşinii de bază, dispunând de tracţiunea integrală Quattro, de suspensiile cu amortizoare magnetice, precum şi de sistemul frânare dotat cu discuri perforate pentru roţile frontale.
Dinamica noului Audi TT RS Plus nu ar fi atât de evidentă fără kit-ul exterior de senzaţie, care constă în grila de aluminiu mat, oglinzile retrovizoare din fibră de carbon şi jantele de 19 inchi, cu design special.
Motorul a primit şi el o carcasă din fibră de carbon, iar în habitaclu, plusul de putere este sesizabil datorită inserţiilor din fibră de carbon şi a noului mâner pentru schimbătorul de viteze. Noul Audi TT RS Plus va debuta la Salonul Auto Geneva 2012 şi va porni, în Germania de la 60.650 euro pentru Coupe-ul cu transmisie manuală.